ONLINE REPUTACIJA
Šta
je zapravo reputacija?
Reputacija se nalazi van naše direktne kontrole. Najbolju definiciju daje
autor knjige „Cak“, Marty Neumeier koji navodi „Ona nije ono što vi kažete da
jeste, već ono što oni kažu. Najviše što možete da uradite je da utičete na
nju“.
Web današnjice daje dostupnost informacija svakoj osobi koja ima pristup
internetu. Sve što ste objavili na svom facebook profilu, lajkovali ili
tvitovali može uticati na vašu online reputaciju. Možda ste se zapitali zašto
je to bitno.
Pri konkurisanju za posao više nije dovoljno samo poslati CV i motivaciono
pismo. Kako bi stvorio što opširniju sliku, poslodavac će ukucati vaše ime u
pretraživač. Rezultat koji se pojavi kreira sliku o vama. Zato ophodite se
prema internetu kao da je vaša vizit karta, odredite da li će vam biti saborac
ili neprijatelj!
Kako
uticati na e-reputaciju?
Možete početi uklanjanjem slika sa društvenih mreža koje su manje
prikladne u profesionalnom svetu. Fotografija
sa prvomajskog uranka na kojoj se vidi da držite flašu vinjaka neće vam biti od
velike pomoći.
Iskoristite besplatne alate za izradu web-sajta i bloga. Ne morate biti
programer da biste to uradili. Google nudi besplatne gotove sajtove kao i
blogove koji su jednostavni za personalizovanje. Sve što trebate da uradite
jeste da izaberete pozadinu i ubacite
informacije koje želite da podelite sa svetom.
Ako je to komplikovano rešenje i
nemate vremena , možete napraviti profil na sajtu about.me, koji će predstavljati
vašu online vizit kartu. Neke primere možete pogledati ovde.
Нема коментара:
Постави коментар